HOME

utorok 1. decembra 2015

Kanchanaburi trip (časť I.)

Ahojte kamaráti!

V prvom rade sa Vám chcem všetkým kto ma čítate poďakovať! Minulý týždeň bol pre mňa veľmi dôležitý, pretože po tom čo som zverejnila tento môj blog na FB a dala teda oficiálne avízo o tom, že blogujem ma zasiahla vlna pozitívnych ohlasov. Do blogovania som sa pred mesiacom púšťala s veľmi malou dušičkou. Predsa len je na tomto česko/slovenskom blogger trhu obrovská konkurencia a blogerka musí byť buď veľmi krásna, nadaná, úspešná (ideálne všetko dokopy :D) alebo to s ľuďmi proste musí vedieť dostatočne na to, aby ju čítali a posúvali ďalej. Okrem iného ani tá Ázia už nie je taká exotika a minimálne v mojom okolí mi to príde tak častá destinácia na dovolenku, že kam sa už hrabe aj šuľavé Chorvátsko. Mňa na blogovanie ukecali kamaráti a rodina, ktorým už nestačili len fotky bez príbehu na FB a IG, no a ja som asi bola opitá alebo neviem aká že som tak ľahko súhlasila!

No tak tu to máte teda! Po mesiaci existencie blogu môžem hrdo prehlásiť 7433 návštev!!! Veď to je toľko ľudí ako keby si môj blog prečítal už celý Kráľovský Chlmec (aj keď to by asi muselo byť v maďarčine, tak ja sľubujem že sa raz tú maďarčinu doučím a aj to bude :D)! WAU WAU a ešte raz WAU! ĎAKUJEM VÁM z celého srdca, dobili ste mi baterky na ďalšie posty a hneď aj idem na to :)
Ďakujem za podporu a za to, že ma čítate!
Úspešný post "Pepka Wild v Bangkoku"
V minulom poste som Vám písala o Pattaya City a mojom prvom face to face kontakte s ladyboyom. Článok mal veľký úspech a preto ak ste to ešte nečítali tak vrelo odporúčam TU. Rozmýšľala som o čom Vám dnes napíšem a viem, že už to bude vyzerať, že som v tom Thajsku fakt nič nerobila len výletovala no téma škola mi nepríde až taká funky super sranda. Každý kto do školy chodil/chodí vie čo to odnáša, ...učenie, knižnica, prvé druhé a osemnáste lásky, sem tam bitka a monokel pod oko no a v podstate aby som Vám to celé zhrnula jedným slovom. Nudááááá! Ak by ste, ale mali nejaké extra otázky, akože ktorý thajec s výškou 150cm bol moja láska na prvý pohľad, koľko slov v thajčine som sa naučila alebo ryža na aký spôsob mi najviac v škole chutila tak sa kľudne pýtajte! Pro zatím, ale tému škola uzatváram a idem sa venovať zaujímavejším témam aka môjmu ďalšiemu výletu v Thajsku. :)
Ňuník zamyslený a motýlie krídla v akcii

Kanchanaburi

Kanchanaburi je mestečko a hlavné mesto provincie s rovnakým názvom vzdialené od Bangkoku asi 120km. Prvý krát sa mi do povedomia a do uška dostalo na hodine thajskej histórie (thajská história ako predmet znie asi tak zábavne ako biofyzika, no verte mi že ak ma niečo v škole bavilo tak sedieť a počúvať práve dejiny krajiny v ktorej som vtedy žila). Hneď keď sme sa o Kanchanaburi v škole začali baviť som vedela, že ďalší výlet musí byť určite tam! No a čo čert nechcel o pár dní nám vyhlásili v škole voľno, pretože bol zas a znova už asi miliónty štátny sviatok a nový rok (za rok 2015 je v Thajsku 17 dní štátnych sviatkov!!)  a neviem čo ešte všetko, čo pre mňa znamenalo jediné! Idem na výlet, alohaaaaa.
Autobusom zo Southern Bus Terminal Bangkok sme boli v Kanchanaburi za dve hodiny ako na koni. Na stanici nás ešte stihli oklamať a predať nám drahšie lístky do akože prvej triedy, no v skutočnosti tá prvá trieda v ten deň ani na našej trase nejazdila. A aj keď sú thajci vzrastovo na tom tak, že aj ja by som väčšinu z nich zlomila v páse nechceli sme si kaziť výlet hneď na začiatku a snažili sme sa na to zabudnúť. Tento výlet som si vysnívala a tak som detaily ako ubytovanie či plán kam chceme ísť mala jasne dané dopredu.
Všade prítomné historické budovy staré viac ako 100 rokov 
Momentka na moste cez rieku Kwai
Moje Kanchanaburi a pikošky, čo by Vás mohli zaujímať v kocke:
  • v Kanchanaburi sme strávili 4 slnečné dni na prelome Marec/Apríl 2015
  • cestovali sme busom z Southern Bus Terminal Bangkok do Kanchanaburi (lístok by mal stáť maximálne 100bahtov!) je možnosť ísť aj z Northern Bus Terminal ale to už trvá 4 hoďky, časový harmonogram pripájam ale je dostupný na stránkach mesta Kanchanaburi
  • po Kanchanaburi a okolí sme sa pohybovali na motorke požičanej od našich domácich, ale dá sa požičať všade na ulici, benzín klasika na ulici na každom rohu v sklenených flašiach
  • bývali sme v P.Y. Guest House na konci mestečka, cena 18 eur na noc/2lôžková izba, krásna izbička s vlastnou kúpelňou klímoškou a raňajkami v cene, ujo domáci najzlatší bol a staral sa o nás vkuse, namiešal Welcome drink, naservíroval raňajky a odviezol/vyzdvihol v Tiger Temple kde sme boli na výlet, hotové zlatíčko
  • jedli sme každý deň 9x denne v najlepšej street food reštike akú som za 10 mesiacov v Ázii skúsila (takú obezitu som si niesla späť do Bangkoku že až!) len vám píšem o Ons Thai Issan a už sa mi sliny zbiehajú, najlepšie veggie/vegan jedlo varené z domácich surovín a s láskou priamo na ulici Kanchanaburi
  • kávičkovali sme sa v Hua Hong Coffee, Sitthisang Coffee (kaviareň plná handmade suvenírov, samé krásne vecičky)
  • selfíčka sme si fotili pri River Kwai a most ktorý cez rieku Kwai vedie, Wat Tham Sua templík, Night Market, Erawan Falls, Tiger Temple
  • nočný život sme nežili lebo sme už stará koza a starý cap a tak hýriť do rána a ďalší deň stráviť v lepšom prípade v posteli a v horšom na záchode objimajúc misu sa nám vážne nechcelo, Kanchanaburi má ale zopár populárnych barov ktoré to vedeli roztočiť do rána bieleho
Welcome drink v krásnom prostredí P.Y. Guest House 
Naša izbička v P.Y. Guest House s prírodnou stenou
Takto tetuška z Ons Thai Issan varila priamo na ulici to najlepšie jedlo na míle ďaleko

Ach ach! Okrem iného sa u nej dá zaplatiť aj súkromná hodina varenia
Prosím si hneď a 2x!
Erawan Falls kde sme hneď po cvaknutí naskákali
Kúpanie s domácimi v priezračnej čistučkej vode akoz  filmu
Bridge over River Kwai, mimochodom most je stále využívaný takže sa počas prechádzky cez neho stávalo že sa zrazu naproti Vám rútil vlak a vy ste sa museli schovať na stranu
Na Night Markete sa podávali aj tieto chuťovečky, ktoré smrdeli ako h...o, netuším čo to bolo :X

Na Kanchanaburi mám len skvelé spomienky a celý výlet by som si zopakovala aj teraz hneď. Krásne prostredie, príroda, ľudia, jedlo (zas mám slinky!) mali na svedomí, že som sa cítila ako v thajsom raji. Na Kanchanaburi nezabudnem aj kvôli môjmu “tenkrát poprvé” v mojkaní sa s ozajstnými tigrami. Návštevu Tiger Temple sme veľmi dlho zvažovali a vlastne sme sa tam vybrali hlavne zo zvedavosti. Tí, ktorí netušíte o čom hovorím skúste si pogoogliť a garantujem Vám, že ako prvé sa Vám zobrazia články o prúseroch čo ma Tiger Temple za sebou. Prúsery na tému podávania drog tigrom a dokonca aj niekoľko napadnutí človeka tigrom. Viac Vám, ale už neprezradím a moju story o tom čo sme v Tiger Temple zažili a videli Vám prinesiem už v ďalšom príspevku! Autentické to bude o to viac, že sme hneď na bráne natrafili na slováka pracujúceho v temple a tak sme veľa info vytiahli priamo od neho. Stay tuned a čítajte ma, nič krajšie pre mňa spraviť ani nemôžete.

Ďakujem!
S láskou,
J.






2 komentáre:

  1. Úžasný blog a vždy zaujímave čítanie,teším sa na každý nový článok 👌✊😉

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zuzka ďakujem pekne! Vážim si každý komentár a ešte ak je takto pozitívny mám obrovskú radosť :) Ak by si chcela vidieť viac fotiek z mojich ciest sleduj aj môj instagram na juliana.antozy.
      Krásny deň, J.

      Odstrániť