HOME

pondelok 1. februára 2016

Precestovať 5 miest za 7 dní? Pre mňa no problema!

Je nedeľa večer a ja si konečne sadám na gauč u mamky doma a nechavám sa rozmaznávať dobrou domácou stravou a teplým čajom. Celý týždeň bol mierne náročný na cestovanie a keď som to všetko spočítala na ceste som strávila presne 24 hodín! Nemožné? Tak mrknite na toto:

7 dní 5 miest 24 hodín na ceste

Nedeľa- Litoměřice
Pondelok- Bratislava
Utorok- Praha
Streda- Piatok Košice
Sobota- Drienica
Stále vysmiata za všetkých okolností a ready na ďalšie dobrodružsťvá

Litoměřice

V nedeľu som sa skoro ráno pozbierala a vybrala na výlet do mestečka vzdialeného od Prahy necelých 70km. V Litoměřiciach, na výslovnosť nočná mora každého slováka (áno aj moja :D) som sa chystala navštíviť rodinu môjho priateľa. Čakal ma u nich oneskorený ježíško a hlavne výborná domáca strava, ktorú som po týždni stravovania sa po reštikách v Prahe naozaj veľmi ocenila! Toto krásne malinké historické mestečko má obrovské čaro a veľmi rada sa tam vždy vraciam. Cestovala som len na otočku čiže ráno tam a poobede nabalená darčekmi a koláčmi späť. Cesta vlakom bola príjemná, s jedným prestupom a ja som sa mohla kochať panoramami ako z rozprávky. Stretla som srnky, králikov skákajúcich cez pole a vrchol bol bobor! Proste si na jazere pobehoval asi polmetrový bobor. :D Toť bola moja nedeľa a plné spokojné bruško z litoměřických dobrôt.
Počet hodín na ceste: 3
Dopravný prostriedok: vlak
Cena cestovného: 245 kč/ 9 eur
Omňoňoňom takto sa o mňa starajú! Špeciálne veggie menu

Bratislava

Pondelok som už skoro ráno pred 7 naskakovala do autobusu a huráá na cesty pre zmenu opačným smerom. Bratislava. Na Bratislavu nemám žiaden názor akože či ju mám rada, nemám, páči sa mi to a to. Proste nemôžem hodnotiť, pretože som tam vždy len za konkrétnym účelom ako je letisko, rôzne veľvyslanectvá kvôli vízam alebo v minulosti školenia a eventy z práce. Takže som všeho všudy v Bratislave nebola snáď nikdy dlhšie ako na jednu noc a hlavne som tam nikdy nebola ako turista. Tento krát to znova nebolo inak a ja som mala tajnú misiu na jedno veľvyslanectve, o ktorej Vám už čoskoro napíšem. Zatiaľ, ale mlčím ako hrob lebo by to nemuselo robiť dobrotu sa tu o tom verejne vyjadrovať. 
Počet hodín na ceste: 9
Dopravný prostriedok: autobus
Cena cestovného: 680 kč/ 25,20 eur 

Bratislava a welcome počasie na želanie. No a na fotke nie úplne pýcha nášho hlavného mesta, autobusová stanica
Najdrahšie obedové menu, aké som za tento pobyt doma jedla. Vyprážaný syr, hranolky a čaj za 7 eur :X
No a takto vyzerám keď mám stres a tlak milión

Praha

Môj druhý domov a miesto na svete, o ktorom môžem písať ódy na radosť. Moja základňa hneď po Košiciach a také zoskupenia ľudí, ktoré som si snáď mohla len vysnívať. Kamaráti, spolužiaci, ex kolegovci, moja pražská rodina. No a utorok minulého týždňa som tu strávila najmä nad knihami, pretože ma hneď na to v stredu čakala v škole skúška. 
Droga v podobe kakauka v mojej obľúbenej pražškej kaviarničke Anonymous na Ipáku
V tejto polohe som strávila celý deň tlačiac do hlavy Energetickú bezpečnosť Ázie
Vraj sa  minulý týždeň v Prahe oteplilo a ja s punčochami a dvoma ponožkami pod čižmami som nechápala, v ktorej časti Prahy sa ako malo otepliť?! No a potom som uvidela toto...This is Czech Style :D

Košice

Hey mama I'm back home! V Košiciach som sa pri poslednej návšteve ohriala len na pár dní a hneď som šprintovala do Prahy plniť školské povinnosti. Práve preto, som sa už nevedela dočkať kedy v stredu hneď po odskúškovaní sadnem do vlaku smer domovina. Trasu Košice-Praha-Košice  už za tie roky cestovanie poznám naspamäť, ale ešte nikdy som z vlaku nevystupovala s omrzlinami. Zasekli sa nám totiž dvere do kupé, v ktorom som sedela a keďže šlo o také to otvorené veľké kupé na celý vagón tak to bol veľký prúser. Posledné štyri hodiny cesty som tak sedela v prievane a v kupé sme mali len o niekoľko stupňov viac ako bolo práve vonku. Mala som na sebe punčochy, rifle, tepláky, 2 ponožky, tielko, tričko, sveter, mikinu, kabát, deku čo nám rozdali a šál s čiapkou, no nepomohlo. Nadránom som vystúpila ako cencúľ a doma sa pár hodín ani nepohla z postele ako mi bolo mizerne. Znova pomohla teplá strava od mamky, litre čaju a moja posteľ v detskej izbičke. Po roztopení som absolvovala prvé randíčka s kamarátmi a ešte teraz keď to píšem sa musím usmievať kvôli tomu ako dobre sme sa mali. Ďalšie kafíčka a obedy coming soon, takže úsmev mi z pier nemizne ani najbližšie dni a ja som za to viac ako vďačná!
Počet hodín na ceste: 9
Dopravný prostriedok: mraznička
Cena cestovného: 280 kč/ 10,40 eur
Doma! Moje ženstvo a testovanie fajnotiek v Tabačke
Keď som sa návštevou zubára vrátila približne 50 rokov v čase a neverila vlastným očiam! Old school a vizitka slovenského zdravotníctva 

Drienica

Moja najobľúbenejšia destinácia na lyžovačky a doslova kronika písaná od detstva, za tie chatovačky čo sme si tam odžili. Silvestre, rodinné víkendy, dámské jazdy, snowboardové freestyle akcie, skupinové "poďme sa opiť do nemoty" výlety, no proste všehochuť. Miesto, kde nás poznajú a majú radi a kde sa viem vyjazdiť a vyšaliť na svahu do takej svalovky, akú prežívam teraz! Super snowboardovačka do 1,5 hodinovej vzdialenosti od Košíc za normálne paniaze, kde som si prežila na doske a predtým na lyžiach celý život a kde poznám už každý strom. Vrelo odporúčam na ubytovanie našu športovú základňu Ride Pub, kde okrem nádherných apartmánov nájdete aj super jedlo a po novom bowlingové dráhy na hranie. Pre mňa TOP strávený čas mimo mesta. :)
Počet hodín na ceste: 3
Dopravný prostriedok: auto
Cena cestovného: za pekný úsmev

Panoráma sem panoráma tam
Moji snowboarďáci a parťáci zo svahu 
Oh my...! Ako veľmi mi toto chýbalo :)
No a tu máme koniec zhrnutia môjho minulého týždňa, počas ktorého som si stihla dať výlety skrz naskrz mojim milovaným Československom. Týždeň bol super náročný a teraz si tu tak sedím a dopisujem tento postík u mamky v kuchyni a mám pocit, že tých sedem dní trvalo aj celý mesiac. Pridávam aj zopár fotiek pre lepšiu predstavu a už teraz sa neviem dočkať toho, čo mi prinesie ten ďalší týždeň doma! No a to mi pripomína, že sa mi to už kráti a presne o tri týždne o takom čase už sedím v lietadle smer raj na zemi. 


Majte sa krásne a pekný štart do nového týždňa!
S láskou,
Juli

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára