HOME

utorok 22. decembra 2015

All I want for Christmas is... Vianoce na BALI!

Tento rok 2015 bol pre mňa najlepším rokom v mojom živote a každý jeden z jeho 365 dní by som si kľudne dala ešte raz….Vlastne aj dva krát! O tom Vám, ale napíšem v ďalšom poste a dnes sa chcem venovať vyslovene Vianociam. Momentálne sa nachádzam na Bali, kde budem tráviť aj tohto ročné sviatky a Vám by som chcela aspoň takto na diaľku poslať trochu kľudu, tepla a lásky keď už sú tie Vianoce. :) Tak poďme na to!
Hou Hou Hou z trópov :)
Nie sme veľká rodina, ale keď sa na Vianoce každoročne zídeme tak mám pocit, že sa naša mini kuchyňa v byte v Košiciach kde som vyrastala zrazu naplní aspoň 100 ľuďmi vďaka tej energii, čo sa tam vytvorí. Mamina sa od rána rok čo rok zvŕta v kuchyni a kuchti jednu lakocinku za druhou, čo ja ako vegetarián úplne neoceňujem, pretože smaženú rybu by ma neukecali ochutnať ani za nič. Zemiakový šalát tiež nie je na zozname mojich obľúbených jedál, ale raz do roka na Vianoce si ho kľudne dám aj pol kila len tak na posedenie, aby reč nestála. Na Ježíška už zopár rokov neverím, ale za to milujem prekvapenia takže ak niekto skáče a piští pri stromčeku v momente keď sa rozbaľujú darčeky, som to ja! Čo pre mňa vlastne Vianoce znamenajú?
Vianoce sú pre mňa vôňa domova (a koláčov!), atmosféra, vyzdobený byt, sestra vo vianočnom svetríku ktorá stavia stromček a moja babi, ktorá sa každý rok tak rehoce pri pozeraní Sám doma, akoby to videla po prvý krát...to sú Vianoce u nás doma.
Takže Vianoce sú pre mňa to, keď som doma s rodinou.
Mini me so ségrou
Tento rok budú, ale moje Vianoce iné a netradičné. Prvý rozdiel je, že som ešte nikdy netrávila sviatky bez rodiny. Druhý rozdiel je, že som ich nikdy netrávila v teple e teraz nenarážam to či vonku je sneh a je -5 alebo nieje sneh a je +5. Mám na mysli ozajstné teplo, palmy, pláž, slnko a more, no a verte či nie “ukrutných” +25 stupňov na dennom režíme. No a tretí rozdiel je v tom, že tie Vianoce vlastne asi ani veľmi oslavovať a prežívať nebudem, pretože je to tu v miestnej prevažne hinduistickej spoločnosti deň ako každý iný.
Vianočné fotenie pre Gadogado.cz


Ako vyzerajú Vianoce na Bali?


  • Vonkajšia teplota: +25 stupňov
  • Snehové spávy: sneh to je čo?!
  • Nálada: predvianočná pohodička a kľud ako každý iný deň
  • Vianočná výzdoba: a počítajú sa aj surfisti v mikulášskych čiapkách?
  • Zjedené vianočné maškrty: vianočka, perník a posledný Bebe Brumík dovezený z domu, ktorého som si schovávala na špeciálnu príležitosť
  • Počet darčekov čo mám nakúpené: 0
  • Množstvo koledníkov, čo mi priali pekné sviatky: ako aké sviatky?
  • Obmedzenia otváracích hodín podnikov na najbližšie dni: žiadne
  • Počet vianočných stromčekov v celom našom meste: 2

Dôkaz namiesto sľubov :)
Vianoce pod palmami a na pláži
Tak asi tak nejako to tu u nás v skratke vyzerá, žiaden zhon, stres a naháňanie sa za dokúpením posledných darčekov. Ak tak rozmýšľam tak ani detailný plán na Štedrý deň nemáme. Určite pôjdeme na pláž tak ako každý deň, surfovať, ja si poobede doma zajógujem a bude to pre nás deň ako každý iný. Jedinú vec, ktorou si chceme aspoň trošku pripomenuť, že sa doma deje najväčší sviatok v roku bude hrniec zemiakového šalátu, ktorý sa zajtra bude variť nech je do Vianoc tip top! Takže ma ešte čaká lov za kyslými uhorkami (už sa vidím ako im to na miestnom trhu rukami nohami vysvetľujem a nakoniec kreslím :D). Štedrý večer budeme určite u nás doma s ďalšími pár kamarátmi vegetiť pri bázene s pivkami v ruke a zajedať to zemiakovou mňamkou. Proste deň ako každý iný len na Vás doma budem myslieť viac ako inokedy.

Originál vianočnú vinšovačku Vám ešte určite budem písať a priať, veď do Vianoc času dosť. Tak to hlavne skúste všetko na čas zvládnuť, dokúpiť, navariť a myslíte na to o čom tie Vianoce naozaj sú, o láske a harmónii. Takže take it easy a no stress! :)

S láskou,
J.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára