HOME

sobota 19. decembra 2015

What do I think: Fisheye Lomo vs. Instax Mini

Dnes som sa rozhodla, že nebudem písať príspevok z kategórie cestovateľských zážitkov, ale rozpíšem Vám krátku recenziu na najlepšieho kamaráta každého cestovateľa. Viete čo myslím? Neviete?! No foťák predsa! Budem opisovať dva nie úplne typické stroje, ktoré sa mi dostali do rúk a spravili na mňa skvelý dojem. Zameriam sa na môjho dlhoročného parťáka s hviezdnym menom The Fisheye Gold Lomography No.2 a potom na retro hipstra Instax Mini 90 od Fujifilmu, ktorý drží krok so súčasnými trendami.

The Fisheye Gold Lomography No.2

Ako prvé si vezmem na paškál toto moje doslova zlatíčko zo zlata. Lomo som si vyprosila od Ježíška na Vianoce pár rokov dozadu počas najväčšieho Lomography Boomu, ktorý zasiahol (ako každá blbosť čo bola IN) aj mňa. Odvtedy sa s ním ťahám po cestách a fotím všetko, čo mi padne do oka a pod nohy. Bol kupovaný v roku 2012 na eshope za nekresťanských 100 eur v tej dobe, no dnešná cena sa pohybuje okolo prístupnejších 70 eur. Mašinka fotí s efektom rybieho očka, takže má záber s veľmi širokým uhlom až 170 stupňov, no bohužiaľ sa foťák nedá prepnúť do bežného režimu. Nejazdí na benzín a ani na plyn, ale na klasické tužkové baterky (ako v dobe kamennej), ktoré ak dôjdu máte prúser a fotíte bez blesku. Do foťáka sa dokupujú 35mm kinofilmy a ak nepodľahnete skvelému marketingu, ktorý firma Lomography má a nenakúpite si špeciálne filmy od nich tak Vám postačí aj lacnejšia klasika od Kodaku a pod.. Po vyfotení filmu Vás čaká návšteva zberného miesta, kde Vám ho za nemalý poplatok vyvolajú, no a fotky si buď vytlačíte do fyzickej podoby čo väčšina ľudí už ani nevie ako vyzerá alebo si to necháte hodiť na USB v digitálnej podobe.
Zlatíčko :)

Rozmery: 10,5x 6x 6cm
Zorné pole: 170°
Typ filmu: 35 mm kinofilm
Cena: od 70 eur
Výhody: rozmerovo malé a ľahké telo, viacnásobná expozícia, súčasťou balenia hľadáčik, praktická retiazka na ruku+ krytka na objektív
Nevýhody: finančne a časovo náročná záležitosť (kúpa filmu+vyvolanie filmu+tlač/stiahnutie fotiek), vyrobený z plastu takže nieje vhodný na náročné dobrodružstvá a výlety
Celkové hodnotenie: foťáčik je štýlová záležitosť, ktorá nie je pre profi fotografov ale skôr amatérov, čo majú radi klasiku

Disko disko tancuj pri mne blízko
Košice 
Moje lásky krásky
Stovežatá Praha
Pán XY


Instax Mini 90 Fujifilm

Instax Mini 90 od Fujifilmu je pre mňa presne z kategórie ako bolo Lomo pred troma rokmi, Boom štýlovej hračky pre veľké deti. Mne osobne to pripomína Spice Girls foťák ktorý bol v 90. rokoch na vianočnom zozname každej malej spajsky a pre ktorý som ani ja sama nevedela spávať. Každopádne tohto krásavca od Fujifilmu som prvý krát dostala do ruky asi dva mesiace dozadu, keď si ho kamarát nechal doviezť sem na Bali z ČR. Po tom čo som sa s ním zoznámila a ošahala si ho (stále myslím foťák :P) som začala fotiť a len som žasla ako rýchlo a hlavne aké kvalitné obrázky z toho vedia za pár sekúnd vyskočiť. Do Instaxu Mini 90 sa kupujú balíčky malých fotiek ktoré si do neho z jednej strany založíte a po cvaknutí fotky Vám z druhej strany z neho vyskočí to, čo ste odfotili. No hotový zázrak! Foťák funguje vo viacerých režimoch ako režim oslava, režim deti (stále nechápem čo to znamená!) a viete si tiež krásne doladiť jas. Čo mňa osobne najviac baví podobne ako u Loma je možnosť viacnásobnej expozície, how cool!
Kráľ všetkých hipster foťákov


Rozmery:  11,4x 9,2x 5,7cm
Typ filmu: Fujifilm Instax kartičky (10ks 10eur, 20ks 18eur)
Cena: od 135 eur
Výhody: automatický blesk, baterka ktorá podľa vlastných skúseností vydrží až 50 fotiek, možnosť nastavenie režimu a jasu, dvojnásobná expozícia, súčasťou balenia praktická šnúrka na krk
Nevýhody: rozmerovo celkom záhul pre vašu kabelku, síce menej náročné opletačky ako u Loma ohľadom filmu a vyvolávania, no stále finančne náročné a obmedzujúce s “kartičkovým” systémom fotiek a ich dokupovania
Celkové hodnotenie: podobne ako u Loma veľmi štýlová záležitosť pre rýchle a ľahko skladné fotky, osobne by som si Instax nekúpila pretože jeden cool Lomo kúsok v mojej kabelke stačí, ale pre praktickosť a jednoduchosť foťáčik len odporúčam

Večerná romantika, náš denno denný televízor :)
Bali babe
To the moon and back

Ak by ste chceli poradiť ohľadom jednej alebo druhej mašinky kľudne mi píšte do komentov, s čim môžem pomôžem, ale hlavne odporúčam si kúpu takej frajerinky dobre rozmyslieť. Inak som si pár týždňov dozadu spravila radosť a mám v rodine ďalšieho krásavca v podobe Nikonu  D3200, ktorý už je trošku iná liga čiže aj moje fotky už začnu vyzerať tak ako si zaslúžia. Recenziu na tohto frajera Vám prinesiem už čoskoro. Do skorého čítania a majte sa krásne!

S láskou,
J.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára