HOME

streda 6. januára 2016

Thajské ostrovy tešilo ma

Máme tu zavŕšenie a poslednú destináciu na mojom liste 14 dňových prázdnin, ktoré nám na univerzite v Bangkoku vypísali v strede Apríla. Ja som od radosti nevedela čo skôr a kam “skočiť”, ale nakoniec po krátkej porade s priateľom a kamarátmi zo školy vznikol tento geniálny plán.
14 dní
5 miest 
5 preletov 

Bangkok-Singapore-Bali-Singapore-Krabi-Koh Lanta-

Ko Phi Phi-Bangkok

Ak na svete existuje miesto, ktoré vyzerá ako raj tak je to toto!
Prvých sedem dní sme strávili na miste, ktoré sa neskôr stalo mojim domov a kde žijem až dodnes (článok o tom nájdete TU). Bali, moje milované Bali! Druhá polovica výletu bola venovaná thajským ostrovom, kde sme ako základňu so spolužiakmi zvolili ostrov Koh Lanta. O dobrodružstvách na Koh Lante som písala v predchzadzajúcom príspevku, ktorý si môžete prečítať TU. No a dnes Vám chcem napísať a aspoň takto priblížiť moju poslednú zastavku nášho tripu a to exotické Ko Phi Phi. 
Po pár dňoch na thajských ostrovoch som už bola plne aklimatizovaná a rozkukaná. Vodné hry, ktoré boli súčasťou osláv Thajského Nového roka sa už tiež ukľudnili a len sem tam mi na hlave pristál balón s vodou, veď srandičky. 
Na Koh Lante sa väčšina obyvateľstva živí turizmom a teraz nemám na mysli len hospitality a prenajímanie apartmánov alebo prevádzkovanie kaviarní. Živiť sa turizmom znamená v Thajsku predávat všetko a všade a ideálne za niekoľko násobnú cenu oproti tej skutočnej. Takže nám na dennom poriadku boli ponúkané od suvenírov na pláži, cez masáže, zapletenie dredov, sošky a kľúčenky penisov rôznych veľkostí, drogy od výmyslu sveta (hlavne hubičky), až po jazdy na slonoch, koňoch, vstupenky na kohútie zápasy a samozrejme výlety na rôzne atrakcie a výlety na okolité ostrovy. Prázdniny sa nám už krátili a tak sme začali vymýšlať a kuť plán čo ešte chceme vidieť. Ja som to mala už dávno premyslené, že na Ko Phi Phi proste MUSÍM ísť a som si vedomá, že som s tým dobiedzaním už začínala byť otravná aj sama sebe. Takže zvyšok partie nemal veľmi na výber a nakoniec mi tento výlet na Phi Phi schválili a bolo po mojom. Huráááááá! Ako každá žena milujem keď je po mojom a ja som si tak mohla začať nabíjať foťáky, pripraviť najkrajšie plavky a voňavé oleje na opaľovanie, pretože sa čo? Ide na výýýýýlet! 


Ko Phi Phi

Ahóój
Na ostrov snov Ko Phi Phi, o ktorom som dovtedy len počula a registrovala ako raj na zemi populárny zo všetkých presladených filmov som sa vždy chcela veľmi preveľmi pozrieť. Mám zoznam miest na svete kam sa raz určite pozriem a Ko Phi Phi bolo na tomto liste od momentu, čo som tam v telke s otvorenou pusou sledovala polonahého Lea DiCapria!
Nechali sme sa teda ukecať jedným z pouličných predavačov zájazdov, ktorý si nás hneď na druhý deň ráno vyzdvihol v našich apartmánoch na pláži na Koh Lante a odvtedy sme boli v jeho rukách. Musím uznať, že celý jednodňový výlet bol zorganizovaný skvele. Vyzdvihli si nás skoro ráno v presne dohodnutý čas v našich apartmánoch, nasledoval presun tuktukom do prístavu na Koh Lante, stamaď prevoz speed boat loďkou na Krabi. No a na Krabi kde som to už poznala si nás rozobrali pre zmenu všetci lokálni predavači. Znova sme si tak dali vlnu No Thanks, No thank you, No? No! No! No! Nie ďakujem, ale naozaj mamke nebudem brať drevený pol metrový úd domov ako suvenír z dovolenky,… 
Lov za krásou ostrova Phi Phi zahŕňal dve možnosti. Prvá možnosť bola zaplatiť menej peňazí a byť súčasťou mixu turistov, tlačiacich sa na spoločnej menšej loďke pre asi 10-12 ľudí a dať si povinné kolečko z Krabi na Phi Phi a okolité malinké ostrovy. Alebo druhá možnosť zaplatitť si viac a mať vlastnú loďku tzv. long boat sami pre seba len s jedným ujom kormidelníkom. Za nás to bola jasná voľba a po asi 10 minutách vyjednávania zľavy som už vyškerená fotila selfíčka na našej vlastnej súkromnej long boat! Cítila som sa ako princezná mať na pár hodín vlastnú loďku. S ujom kormidelníkom sme sa dopredu dohodli, že s nami pobehá to hlavné must see turistické a že ak nám ešte ostane chvíľka času tak nás vezme šnorchlovať na miesto kam turistická noha ani nepáchne.

Maya Bay praskala vo švíkoch
Neviem či to bolo tým, že som sa tak tešila alebo to bolo tým, že bola top turistická sezóna ale po príjazde na slávnu pláž Maya Bay ma tam nečakal Leo ale snáď milión hlava na hlave turistov. V momente keď som to z diaľky zbadala sme usúdili, že by sme pravdepodobne nemali ani kde na Maya pláži vystúpiť z loďky, pretože už tam nebol ani jeden meter voľný. Tak sme si aspoň nafotili krásne fotky prírody, otočili sa a šli preč. Hmmm trošku sklamaná som si vravela, že to je len nešťastie začiatočníka a že nevadí ideme ďalej. No a musí uznať, že ostatné miesta už boli trošku iná liga a ja som znova prepla do môjho WAU jazyka. Nevedela som ani čo skôr a na ktorý foťák fotiť, tak krásna príroda, útesy, more, pláže,… 

Ryby, rybky, rybičky

Ako vyzerám keď som šťastná? TAKTO :)
Celé pobrežie bolo plné rýbárov s čerstvými úlovkami
O tom že na Ko Phi Phi sa chodí šnorchlovať som samozrejme vedela ale moja panika zo žraloka, ktorý ma prišiel pár dni dozadu pozdraviť na Koh Lante bola stále obrovská. Nakoniec po prvej hodine na loďke, kedy mi už seriózne od tepla začínal mäkknuť mozog som si povedala, že to šnorchlovanie aspoň skúsim. Lákalo ma veľmi vidieť ten podmorský svet a konečne sa trošku schladiť. Ujovi kormidelníkovi sme vysvetlili nech nám skúsi zastaviť niekde pri útesoch a že si pôjdeme na chvíľku zaplávať. Ten pripravený na všetko vybalil pol bochníka chleba, že to má pre nás na kŕmenie rýb, tak som sa vnútorne upokojovala, že ja byť žralok na chleba by ma nikto nenalákal. Všetko hralo v môj prospech, že ma v ten deň nikto a nič vo vode nezožerie a ujo nás zobral tak ako sľúbil na tak čarovné miesto s nebíčkovo modrou vodou, že by bol hriech sa tam nešnorchlovať. Skočila som si do vody a pár minút na to som už bola obklopená rybkami farieb od výmyslu sveta a myslela som, že sa mi sníva. Chlebík mal u rybičiek úspech a tak som si tam s nimi plávala a kŕmila ich a za chvíľu zabudla na všetky fóbie a strach. Po šnorchlovaní sme vyrazili späť do prístavu na Krabi, kde sme mali ešte pár hodín do odchodu našej lode na Koh Lantu. 
Dodržiavať pitný režim je ľahké v zemi kde Vám z neba na hlavu padajú kokosy
Toto moje šnorchlovanie bolo v konečnom dôsledku highlight celého výletu na Ko Phi Phi a bola som na seba hrdá ako som sa prekonala. Príchod na Koh Lantu po celom dni na Phi Phi znamenal, že pred sebou máme posledný večer na thajských ostrovoch a zároveň posledný večer mojich 14 dňových prázdnin na cestách. Práve preto sme sa nechali rozmaznávať thajskou masážou na pláži, kde mi tetuška o veľkosti 145cm a 45kg poskákala snáď aj po hlave a popraskala každú kosť v tele.  Dali si posledný drink pri sledovaní západu slnka, skvelé jedlo s výhľadom na more, dokúpili suveníry a pomaličky ale isto sa začali baliť domov smer Bangkok. Na druhý deň ráno nás čakalo srdcervúce lúčenie sa s majiteľmi našich apartmánov, ktorí nám na rozlúčku ešte dali prívesky slonov pre šťastie a už na nás vytruboval nedočkavý ujo tuktukár. Nasledoval  transfer do prístavu na Koh Lante kde sme to už poznali a loďkou huráá znova na Krabi odkiaľ nám to letelo domov do Bangkoku. V lietadle som si rekapitulovala celý výlet v hlave a šla destináciu za destináciou Singapur, Bali, Krabi, Koh Lanta, Koh Phi Phi. Ak by sa dala len jedna jediná vec zmeniť čo by to bolo? To je jasné! Priala by som si, aby tento výlet netrval 14 dní ale aspoň minimálne 2x toľko! Geniálna dovolenka, výlety, príroda, ľudia, jedlo, zážitky, na ktoré nikdy nezabudnem a za ktoré som veľmi vďačná.
Toto je moje, každý deň 3x prosím
Tak to je koniec poslednej časti mojich prázdnin kamaráti moji. Thajské ostrovy vrelo odporúčam tzv. plážovým dovolenkárom, ktorí sa chcú váľať na pláži, relaxovať a absolvovať maximálne 2-3 výlety. Akčnejším typom by som odporúčila skôr Bali, kde viete behom pár dní zvládnuť širokú škálu aktivít  (surf, výstup na sopku, potápanie, pláže, národné parky,rýžové polia,...) a kde Vám viem robiť súkromného sprievodcu. :P
Rozprávkovo, ktoré si určite ešte raz zopakujem
Pozdravujem z môjho milovaného Bali a posielam Vám trošku tepla domov! Dnes máme tropických 36 stupňov tak hurá na pláž. 

S láskou,
J.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára