HOME

piatok 19. februára 2016

Sunrise in Angkor Wat

Kto nenavštívil chrámový komplex Angkor Wat, nepochopí prečo je často označovaný za ôsmy div sveta. Ja som to šťastie mala a to počas pobytu v Siam Reap, kde som skoro tri týždne pracovala v sirotinci a učila miestne deti angličtinu. Víkendy som mala sama pre seba a tak som ich väčšinou trávila v centre mesta Siam Reap, o ktorom som Vám napísala v minulom poste TU. Sirotincu dodnes šéfuje pán Sok, ktorý si privyrába ako turistický sprievodca, takže v tom momente keď som spomenula, že by som chcela ísť do Angkor Watu som mala na stole spísaný a naplánovaný celý výlet!
Už po vstupe som mala husiu kožu až za ušami keď som zbadala toto
S dievčatami

Angkor Wat ahoj!

Vstávačka skoro ráno o pol 5, aby sme o hodinku na to už mohli čakať na východ slnka v Angkore stála za to! Angkor Wat je od Siam Reap vzdialený len 5 kilometrov, takže šlo o pár minút cesty autom. Mňa s ďalšími troma slečnami, ktoré so mnou učili tiež v škole Sok Orphanage nabral pán Sok skoro ráno autom a ešte poloprispaté odviezol autom až k areálu chrámu. Tam sme po zaplatení (asi 18 eur vstupný poplatok) a krátkej registrácii, kde si nás odfotili na vstupné kartičky dostali mapky a inštruktáž ako sa máme a nemáme správať. Keďže bol s nami pán Sok, ako licencovaný sprievodca veľa vecí nám to uľahčilo, urýchlilo a preto sme sa hneď vlastným autom presunuli na verejné parkovisko. Pán Sok sa nahodil do oficiálnej sprievodcovskej róby a my zásobené vodou, foťákmi, klobúkmi a vysmiatými tváričkami sme už nedočkavo prešľapovali na mieste. 
Nasledovala asi 3 hodinová prechádzka celým komplexom Angkor Wat kde sme dostali geniálne podrobný výklad od pána Soka. Chvíľami sme nestíhali ani zatvárať pusu, od toho aké pohľady sa nám naskytli. Obrovský monument, ktorý dodnes nerozumiem ako mohol vzniknúť niekedy v 12. storočí a zachovať sa dodnes v tejto podobe. 
Angkor v plnej paráde
Druhá strana kamery a hlava na hlave turisti, predbiehajúci sa a búchajúci navzájom do hláv selfie tyčkami :D

Rady a Tipy k návšteve 

  • Angkor je preľudnení nonstop nezávisí na pracovnom/víkendovom dni a tiež ani na čase
  • My sme mali na výber či chceme vidieť východ alebo západ slnka, východ sme si vybrali hlavne kvôli nie tak horúcemu počasiu
  • Odporúčam si rezervovať minimálne 3 hodiny na prehliadku celého komplexu
  • Aj keď nie ste historici a pamiatkári, vezmite si so sebou sprievodcu alebo minimálne naštudujte maximum čo nájdete na nete/bídeker
  • Veľa veľa vody a nejaký malý snack sebou, vo vnútri to všetko kúpite ale s vysokohorskou prirážkou
  • Nezabudnite krém na opaľovanie, slniečko praží ako blázon
  • Odporúčam zobrať si dobrú obuv, v ktorej to množstvo kilometrov a schodov uchodíte
  • Ideálne miesto na nákup darčekov a suvenírov, pozor na zlodejíčkov, ceny vyjednávajte čo sa dá
Ako dôkaz namiesto ďalších riadkov pridávam fotky toho ako sme sa mali a čo sme videli, pretože niekedy je lepšie raz ukázať ako sto krát opisovať. :)

K tomuto mníchovi som si na kus reči sadla aj ja, uviazal mi na ruku červený náramok ktorý nosím do dnes a pri odriekaní modlitby mi tam urobil 7 uzlíkov, pričom každý má iný význam a symbol. Pán Sok mi to nechcel doslova preložiť, ale vraj je to moja message do života :) Tak nech sa splní! Ptuj Ptuj na to
Týmto príspevkom o Angkor Wate, by som chcela ukončiť moju sériu z trojtýždňového pobytu v Kambodži. Za rok 2015 som precestovala veľké množstvo krajín a miest v juhovýchodnej Ázii, no Kambodža patrí medzi tie top. Kambodža nebola len výlet, ale bola moja škola života. Ak hľadáš miesto, kde si chceš skúsiť dobrovoľnícku prácu a nebojíš sa dobrodružstiev, tak mi kľudne napíš a ja Ti posuniem kontakt na pána Soka zo Sok Orphanage. Ručím za to, že táto skúsenosť učiteľa v sirotinci ťa naučí hodnotám a dá Ti do života viac ako akákoľvek škola či iná vzdelávacia inštitúcia. :)
Opuchlinka o 6 ráno s Angkor Watom
"Moje" deti milované!

S láskou,
 J.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára