HOME

štvrtok 2. júna 2016

Prežila som zemetrasenie!

Včerajší deň bol mierne náročný, pretože sme sa po dvoch odžúrovaných nociach po sebe zdreli z kože na hodinách tréningu tanca v Art Centre. Práve preto sme sa všetci po večeri stihali do izbičiek a vegetili. To, že nám nefungovala elektrina, netiekla voda a nešiel internet ma už neprekvapilo, ale to čo sa dialo vonku mi teda naháňalo celkom slušne strach. Bola búrka, vietor fúkal ako blázon a ja som až do izby počula rachot stoličiek na terase. Napriek tomu som zaspala ako mimino a zobudila sa až na jeden nie celkom príjemný sen! ZEMETRASENIE!

Mapa centra vzniku a tiež zasiahnuté oblasti

V prvom momente som si myslela, že sa mi len sníva a trvalo mi to dobrých pár sekúnd než môj mozog začal pracovať a ja som pochopila, že to nieje len nočná mora ale realita! Všetko mi to docvaklo až v momente keď mi začali padať predmety v izbe na zem a srdce sa mi rozbúšilo ako blázon.  Hlavou sa mi premietalo všetko možné od scén z filmov v ktorých radili schovať sa pod zárubňu dverí, až po nutkanie zbaliť si na rýchlo emergency balíček najpotrebnejšieho. V skutočnosti som ale ležala schúlená v posteli pritlačená k rohu miestnosti a cítila som ako sa trasiem. Celá akcia trvala asi dve minúty, počas ktorých začali viaceré spolužiačky kričať a panikariť na chodbe. To už nás všetkých naháňali rýchlo sa presunúť a schovať na prízemí, do tzv. safe zóny. V prípade zemetrasení tu totiž majú osvedčené, že po prvom slabšom väčšinou chodí po pár minútach druhé silnejšie. Snažili sme sa ukľudniť, ale nohy sa mi aj napriek tomu, že som sedela na zemi triasli a dievčata stále vyplakávali. Čakali sme asi 20 minút, druhá vlna neprišla a tak nás rozpustili späť do izieb. Škody na budove niesú žiadne, niečo sa porozbíjalo ale hlavné je že sme všetci v poriadku. Sumatra je tiež v ohrozenej zóne čo sa tsunami týka a práve zemetrasenie je jedným z možných spúšťačov, takže sme všetci neskutočne šťastní, že toto zemetrasenie neprivolalo tsunami! 

Zopár faktov o zemetrasení 

Čas vzniku: 5:56 ráno miestneho času
Dĺžka trvania: 2 minúty
Sila: 6.5 Richterovej stupnice
Hĺbka: 50km
Počet obetí: 0
Počet zemetrasení v Padangu za posledný rok: 25
Z toto najsilnejšie: presne pred 3 mesiacmi v tento deň, 2.3.2016 o sile 7.8 Richterovej stupnice

Historicky sa práve na západnej Sumatre datuje jedno z najsilnejších a najviac tragických zemetrasení v Indonézii z roku 2004, kedy bolo zemetrasenie o sile 9.1 Richterovej stupnice a zabilo približne 228 tisíc ľudí. 

Graf rôznych levelov zemetrasenia

Tak ako sa vraví, všetko je raz po prvý krát ale ja za seba môžem povedať, že zážitky tohto typu by som už radšej vynechala! Ešte teraz sa mi trasú nohy a som rada, že sme z toho vyviazli bez akýchkoľvek zranení. Hneď po zemetrasení nás prišiel skontrolovať aj major štvrte Padangu, v ktorej bývame a ubezpečil sa, že sme všetci v poriadku. Týmto príspevkom znova apelujem na to, aby ste si najmä doma vážili to v akej bezpečnej časti planéty žijete a že sa Vám tieto zlé “sny” nedejú 25x do roka. :)

Prajem Vám krajší štart do nového dňa ako som mala ja!

Juli :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára